پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
داک موسیقی
نوشته شده در دو شنبه 25 اسفند 1394
بازدید : 107
نویسنده : فرشاد سلطانی
داک موسیقی iXOOST OTTO برای افرادی که دوست دارند در کنار دوستان خود و یا به تنهایی از گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌شان با صدای بلند لذت ببرند بدون این که افزایش حجم صدا کیفیت پخش موسیقی را تحت تاثیر قرار دهد، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود.

داک موسیقی iXOOST OTTO نه تنها کیفیت پخش فوق العاده ای را ارائه می کند بلکه طراحی ظاهری آن که از لوله اگزوز خودروهای مسابقه ای شکل گرفته نیز نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. هر داک مدل هشت سیلندر میزبان یک توییتر، مخروط میانی، بسط دهنده دامنه و بلندگو ساب-ووفر درون یک لوله اگزوز واقعی است که امکان انتخاب مدل لوله اگزوز نیز وجود دارد. داک iXOOST OTTO در مدل آماده برای فروش برچسب قیمت 6,500 یورو را یدک می کشد.
 

:: موضوعات مرتبط: جدید ترین فناوری ها روز دنیا , قسمت اول , ,



هواپیما های ما فوق سرعت
نوشته شده در یک شنبه 23 اسفند 1394
بازدید : 117
نویسنده : فرشاد سلطانی

امروزه با پیشرفت علم هواپیما های ما فوق سرعت که زمان سفر های بین قاره ای بسیار کم  می کند . هوا پیما های سوپر سونیک بسیار سریع هستند . یکی معایب آن صدای بسیار بلندی دارند . بعد از پرواز های ناموفق هواپیما های کنکورد (Concord) و سقوط های پی در پی آن، ناسا به فکر یک سنسور ساکت تر و امن تر از کنکورد افتاد. با این وجود هنوز هواپیما های مافوق صوت بسیار پر سر و صدا هستند و چاره ای اندیشیده نشده است. اما ناسا اعلام کرد که در حال کار بر روی سنسورهای هواپیماهای Eagle Aero است تا آنها را ارتقای سخت افزاری دهد. صدای زیاد ناشی از این فروَندها به دلیل تغییرات فشار هواست که باعث ایجاد یک شوک بزرگ (انفجار) می‌شود و صدای زیادی تولید می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: جدید ترین فناوری ها روز دنیا , قسمت اول , ,



دانلود عکس از خمیر چینی گل رز و...
نوشته شده در جمعه 30 بهمن 1394
بازدید : 192
نویسنده : فرشاد سلطانی

عکس هایی از خمیری چینی گل رز 

 

 

 

 

دانلود در ادامه 

 

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: عکس , هنر , ,



آهنک ای ایران ای مرز ...
نوشته شده در پنج شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 137
نویسنده : فرشاد سلطانی

متن آهنگ

 
ای ایران ای مرز پر گهر/ ای خاکت سرچشمه هنر

دور از تو اندیشه بدان/پاینده مانی تو جاودان

ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من / آهنم جان من فدای خاک پاک میهنم

مهر تو چون شد پیشه ام / دور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو کی ارزشی دارد این جان ما / پاینده باد خاک ایران ما

سنگ کوهت در و گوهر است / خاک دشتت بهتر از زر است
 
دانلود آهنگ و ادامه متن در ادامه مطلب...

:: موضوعات مرتبط: موزیک (آهنگ) , ,



شیمی
نوشته شده در پنج شنبه 22 بهمن 1394
بازدید : 158
نویسنده : فرشاد سلطانی

شیمی

شیمی : یعنی تغییراتی که در جسم یا هر چیزی بیافتد و ساختار آن   و جنس و تمام اجزای آن را تغییر دهد شیمی میگویند . مانند: آتش زدن کاغذ در نتیجه به خاکستر تبدیل می شود.


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , فیزیک , ,



فیزیک
نوشته شده در پنج شنبه 24 بهمن 1394
بازدید : 177
نویسنده : فرشاد سلطانی

فیزیک

فیزیک : یعنی تغییراتی یا عمل های که باعث می شود تغییری در جسم یا هر چیزی که باشد اتفاق بیافتد بعد از اندکی زمان دوباره به حالت اول یا به حالت های دیگر متشابه به حالت اول برگردد فیزیک میگویند .

لازم به ذکر است که اگر بخواهیم این مطلب را ساده تر بگوییم برای مثال تغییرات فیزیکی: تغییراتی است که جنس  چیزی یا ساختار آن تغییر نمی کند . مانند : پاره کردن کاغذ


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , فیزیک , ,



عکس های ورزشی (1)
نوشته شده در دو شنبه 12 بهمن 1394
بازدید : 115
نویسنده : فرشاد سلطانی



نوشته شده در جمعه 21 آذر 1394
بازدید : 128
نویسنده : فرشاد سلطانی


:: موضوعات مرتبط: عکس , عکس هایی از طبیعت , ,



ضرب المثل : هرکه بامش بیش برفش بشتر
نوشته شده در سه شنبه 10 آذر 1394
بازدید : 1741
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

حکایت : 

روزی روزگاری یک حاکم یک کشور به دلیل اینکه جانشینی نداشت به درباریان دستور داد بعد از مردنش اولین کسی که فردای همان روز از دروازه شهر عبور کرد رابه عنوان 

پادشاه آن کشور قارا دهند. اولین کسی که از دروازه شهر عبور کرد گدایی بود که تازه به این شهر آمده بود که با تعجب به درباریان نگاه میکرد  که به او می گفتند تو پادشاه 

این سرزمین هستی. یکماه نگذشته بود با مشکلات زیادی روبه رو شد از جمله مشکلات حمله دوشمن بود . 

 

 

 

ادامه داستان و نتیجه گیری ادامه مطالب ...


:: موضوعات مرتبط: انشاء , ضرب المثل: هر که بامش بیش، برفش بیشتر , ,



زیست شناسی
نوشته شده در یک شنبه 25 آبان 1394
بازدید : 143
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

  زیست‌شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار سازواره‌ها، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد، و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد. زیست‌شناسی شامل موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌بندی بسیاری از مباحث و رشته‌های مختلف است. از جمله مهم ترین موضوعات آن عبارت از پنج اصل به‌هم‌وابسته است که می‌توان آن‌ها را اساس زیست‌شناسی مدرن نامید:

  1.   سلول‌ها به عنوان واحد اصلی حیات هستند.
  2.   گونه‌های جدید و صفات موروثی، محصول فرگشت هستند.
  3.   ژن‌ها واحد اصلی وراثت هستند.
  4.   ارگانیسم‌ها محیط داخلی خود را برای حفظ یک وضعیت پایدار و ثابت، حفظ می‌کنند.
  5.   موجودات زنده انرژی مصرف می‌کنند و آن را به صورت دیگری تبدیل می‌کنند.

  رشته‌های فرعی زیست‌شناسی به وسیله مقیاسی که در آن موجودات زنده‌ای که قبلاً مطالعه شده‌اند، انواع موجودات زنده مورد مطالعه و روش‌های استفاده شده در مطالعه آنها، تعریف می‌شود: بیوشیمی، مطالعه شیمی اولیه زندگی؛زیست‌شناسی مولکولی، مطالعه فعل و انفعالات پیچیده در میان مولکول‌های زیستی؛ گیاه‌شناسی، مطالعه زیست‌شناسی گیاهان؛ زیست‌شناسی سلولی، بررسی واحدهای ساختمانی همه حیات، سلول؛ فیزیولوژی، بررسی عملکردهای فیزیکی و شیمیایی بافت‌ها، اندام‌ها و دستگاه زیستی هر موجود زنده؛ زیست‌شناسی فرگشتی، بررسی فرایندهایی که تنوع زیستی را ایجاد می‌کنند؛ و بوم شناسی بررسی فعل و انفعالات موجودات زنده در محیط خود.

 شاخه های زیست شناسی ( رده های زیست شناسی)

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , زیست شناسی , ,



زمین شناسی
نوشته شده در شنبه 24 آبان 1394
بازدید : 140
نویسنده : فرشاد سلطانی

 به نام خدا

 

  زمین‌شناسی دانشی است که ماهیت سیّارهٔ زمین و تاریخ آن و ساختمان پوستهٔ آن و اجزای درون آن و انواع سنگ‌ها و سنگواره‌ها را بررسی می‌کند. این علم دربارهٔ موادّ سازندهٔ زمین، نیروهای مؤثر بر مواد مزبور، برآیندهای آن نیروها، پراکندگی سنگ‌های پوستهٔ سیاره، سرگذشت آن و همچنین گیاهان و جانورانی که در دوره‌های گوناگون زمین‌شناسی وجود داشته‌اند گفتگو می‌کند. به عبارت دیگر، زمین‌شناسی  علم مطالعه  سیاره  زمین  است.

  زمین شناسان ، افرادی هستند که چگونگی  تشکیل  زمین،  ویژگی‌ها،  رویدادهایی که  از  زمان  پیدایش  زمین بر آن  گذشته  است  ساختار،  ترکیب  سنگ‌ها  و  کانی‌ها  و  تاریخچه را،  مطالعه  می کند.

 

 

 

 

شاخه های زمین شناسی در ادامه...

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , زمین شناسی , ,
:: برچسب‌ها: زمین شناسی ,



کشف شواهدی از وجود یخ فشان در قمر پلوتو
نوشته شده در شنبه 24 آبان 1394
بازدید : 206
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا 

  ناسا شواهدی را مبنی بر وجود یخ‌فشان در سطح سیاره کوتوله پلوتو شناسایی کرده است.

 

  به گزارش سرویس علمی ایسنا، کشفیات جدید در ماموریت فضاپیمای نیوهورایزنز در ماه ژوئیه به دست آمد و در چهل و هفتمین نشست سالانه بخش علوم سیاره‌ای انجمن نجوم آمریکا در ایالت مریلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

  ماموریت نیوهورایزنز درک ما از پلوتو که قبلا فقط یک تصویر پیکسلی از تلسکوپ هابل بود را متحول کرده است. بنابراین اکنون ما در حال حاضر دارای گنجینه‌ای از تصاویری با وضوح بالا هستیم که به شرح یک جسم آسمانی می‌پردازد که دارای طیف فوق‌العاده متنوعی از فرآیندها و محیط‌های زمین‌شناسی است .

 

  محققان ناسا تصاویر متعددی را از سطح پلوتو برای ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی از یخ‌فشان‌ها که به طور غیر رسمی به نام کوه رایت و کوه پیکارد نامگذاری شده‌اند، با هم تلفیق کردند. رایت، در جنوب فلات اسپوتنیک و 3.2 کیلومتر بالاتر از زمینه اطراف واقع شده و در حدود 160 کیلومتر گسترش یافته است. این در حالیست که پیکارد حدود 4.8 کیلومتر به سمت جو شکننده این سیاره کوتوله ارتفاع دارد.

 

  یک یخ‌فشان به طور قابل توجهی متفاوت از آتشفشان‌های سیاراتی مانند زمین و زهره است که به خورشید نزدیک‌تر هستند و مواد مذاب و خاکستر فوران می‌کنند.

 

  یخ‌فشان نتیجه فرآیندهای آتشفشانی است که در سیارات یخی و قمر‌های دورتر اتفاق می‌افتد. بر اساس نظریه‌های موجود، فوران رایت یا پیکارد می‌تواند مقادیر عظیمی از ترکیب دوغاب مانند یخ آب، نیتروژن، آمونیاک و متان را بیرون بریزد.

 

  مطالعات بیشتری برای اثبات این نظریه که رایت و پیکارد واقعا یخ‌فشان هستند، مورد نیاز است. این کشف، پیامدهای قابل توجهی را در مدل‌های فعلی در مورد تکامل زمین شناسی و جو سیاره کوتوله در پی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: علوم تجربی , نجوم , ,



انشاء در مورد کلاغ
نوشته شده در جمعه 23 آبان 1394
بازدید : 260
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا 

 

  من انشایم را با نام خدا شروع می نمایم . از نشانه های قدرت خداوند آفرینش موجودات شگفت انگیز است که یکی از آن ها پرندگان هستند.

   از ویژگی کلاغ ها این است که در مناطق سرد ،یخ زده ،کوهستان ها ،دست ها ، مزارع و شهر ها می توانند زندگی کنند .

   کلاغ ها انواع گوناگونی دارند مانند: زاغ درختی ، زاغ کوهی ، زاغ نوک قرمز ، زاغ سبز جاوه ، زاغ سبز بو نئو ،زاغ آبی تایوان و...

 

 

کلاغ ها در سراسر جهان به استثنا ی قطب جنوب پراکنده شده اند .

 

   بدون تردید کلاغ‌ها یکی از باهوش‌ترین موجودات روی زمین هستند. واقعیت این است که آنها حتی از طوطی‌ها، جغدها و دیگر پرندگان شکاری هم باهوش‌تر هستند. دانشمندان پس از انجام آزمون‌های مختلف هوش روی سگ‌ها، گربه‌ها، خوک ها ،کلاغ ها متوجه شدند کلاغ های نسبت به سایر ین موفق تر عمل می کنند.

 در سال 2004 تحقیقات نشان داد که کلاغ‌ها حتی از شامپانزه‌ها نیز باهوش‌تر هستند. مغز کلاغ‌ها نسبت به دیگرگونه‌های پرندگان نسبتا بزرگ‌تر و تکامل یافته است.

   جالب است بدانید آناتومی مغز کلاغ تا حدودی شبیه مغز انسان‌هاست. زبان کلاغ یک زبان واقعا پیچیده است و هر صدای قار قار معنی متفاوتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد برخی از اصوات آنها هشداردهنده ، برخی تقلید صدا از سایر جانداران و برخی هم در ارتباط با وقوع یک اتفاق خاص است.

  قابلیت به خاطر سپردن چهره انسان‌ها: بار دیگر که از کنار کلاغ‌ها رد شدید، سعی کنید صورت ظاهری آنها را به خاطر بسپارید. آیا واقعا می‌توانید چند دقیقه بعد یک کلاغ را از میان چند کلاغ دیگر تشخیص دهید؟ اما به خاطر داشته باشید که عکس این مورد صادق است. هر یک از کلاغ‌هایی که شما از کنار آنها رد شده اید، بی‌تردید چهره شما را به یاد دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: انشاء , کلاغ , ,



توصیف یک روز بارانی
نوشته شده در جمعه 25 آبان 1394
بازدید : 3995
نویسنده : فرشاد سلطانی

به نام خدا

    من انشایم را با نام خدای توانایی شروع می کنم که پدیده های شگفت انگیز مثل باران را آفرید باران مانند کبوتری در طبیعت است که پرواز می کند. ومانند هدیه ای به طبیعت است و در روز های بارانی گیاهان و آسمان و زمین احساس تازگی و شادابی می کنند.

    از پشت پنجره اتاقم به طبیعت خیره شده بودم که ناگهان صدای مهیبی مانند غرّش شیر به گوشم رسید.انگار ابر های سیاه برای رساندن شادابی و تازگی به زمینیان باهم می جنگیدند.نمیدانم کدام یک از آن ها پیروز شد،چون قطره های باران را دیدم که مانند الماس های درخشان به پنجره اتاقم می خوردند.

    صدای نم نم باران مانند ترانه های دلنشین گوشم را نوازش می داد و، پس از تمام شدن باران پرندگان خیس شده را در کنج پنجره دیدم و شب نم ها روی برگ گیاهان در حالسرسره بازی بودند و همچنین رنگین کمان زیبایی در آسمان نمودار شده بود.

 

 

بقیه در ادامه


:: موضوعات مرتبط: انشاء , توصیف یک روز بارانی , ,



سوالات نمونه دولتی 94
نوشته شده در جمعه 24 آبان 1394
بازدید : 203
نویسنده : فرشاد سلطانی

سوالات نمونه دولتی سال 94


:: موضوعات مرتبط: سوالات تیز هوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی , ,



با عرض سلام به وبلاگ من خوش آمدید.
نوشته شده در چهار شنبه 20 آبان 1398
بازدید : 155
نویسنده : فرشاد سلطانی




سوالات ورودی تیز هوشان سال 1394
نوشته شده در چهار شنبه 20 آبان 1394
بازدید : 243
نویسنده : فرشاد سلطانی

 

 

 

سوالات ورودی تیز هوشان سال 94

 

 

 

 

دانلود در ادامه


:: موضوعات مرتبط: نمونه سوالات , سوالات تیز هوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد